Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

måndag, maj 29, 2006

Dubbelvakt

Denna vecka har jag nästan bara ätit viktväktarmat. De flesta av rätterna var vansinnigt goda, och det är lätt hänt att man undrar varför man inte äter nyttig mat oftare. Möjligen kommer förklaringen någon timme efter man ätit. Man blir nämligen vrålhungrig av kalorifattigt käk, även om man äter rätt mycket!

Notera alltså att jag normalt aldrig blir särskilt vrålhungrig, även om jag inte äter...

Under veckan har jag matat in allt jag ätit i Hälsovakten och väldigt sällan fick jag ihop till mer än 1000 kcal, trots frukost, lunch, middag och två mellanmål. Fast då får man ju förstås lite hjälp av en del motion, som i Hälsovakten snällt ger minuskalorier.

Resultatet? Jo, en veckas vikt- och hälsovaktande resulterade i att 2,5% av mig försvann!

1 Comments:

At 01 juni, 2006 13:25, Blogger person said...

nice blog

 

Skicka en kommentar

<< Home