Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

onsdag, april 05, 2006

Nokia 3310

En epok har gått i graven. Jag ska skaffa ny mobil och min trotjänare, min älskade Nokia 3310 ska avlösas av något nytt, dyrt och mer avancerat. Enligt en artikel i Ny Teknik är Nokias 3310/3330 världens mest sålda mobiltelefon. Den har sålt i över 126 miljoner exemplar och någon på Nokia har roat sig med att räkna ut att om man lägger alla dessa i en rad, med kortsidorna mot varandra, så når de från Helsingfors till Santiago de Chile.

Om denna mobil ramlade ur fickan när Loyce cyklade gatan fram och den studsade runt på asfalten och spred ut sina inre delar över vägen, så gick det sedan alldeles lysande att plocka ihop den igen och cykla vidare. Men den har ju inte heller någon TFT-display, kamera, MP-spelare eller radio, vilket det nu är tänkt att min nya mobil ska ha...

Tyvärr har jag inte ännu hittat en mobil som uppfyller alla mina nya krav. Men jag tycks ha vaskat fram två kandidater - Motorola RAZR V3i vs SonyEricsson W800i. Den förste är supersnygg och vikbar, men saknar radio, medan den andre är superful, ovikbar och har radio.

Imorgon går jag ner på stan för att titta, känna och lyssna på dem!