Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

fredag, april 07, 2006

En vit Sony Ericsson W800i

Jag har surfat, läst tidningen Mobil och undersökt mobilerna på stan och efter många val och långa kval hade jag till slut korat en vinnare. Det blev en rätt ful, ovikbar Sony Ericsson istället för en snygg, vikbar Motorola, och jag ska nu försöka förklara varför.
Motorola Razr V3i vs Sony Ericsson W800i  4 - 8
UTSEENDE: Motorolan klar vinnare. Supersnygg! (1-0)
TÅLIGHET: Motorolan vikbar, så den skyddar displayen. (2-0)
PRIS: Hos Katching.se får man Sonymobilen, headset, 512 Mb minne, datakabel + CD, stereokabel & frakt för 3398 kr.
Tbh.se kostar samma kit för Motorolan hela 4061 kr, trots att de inte kan erbjuda stereokablarna. (2-1)
MP3: Flera lovprisar ljudet i Sonyn. Även om Motorolans ljud verkar helt okej, så gillar vi inte att deras mediaspelare är ett javaprogram som inte kan köras samtidigt som telefonen gör annat. Dessutom tycks Sonyn ha 40 polyfoniska kanaler motför Motorolans 24. (2-2)
RADIO: Motorolan saknar radio. (2-3)
TILLBEHÖR: Båda telefonerna har en massa roliga tillbehör, men Sony vinner med sitt söta Home Audio Center, som också fungerar som laddare. (2-4)
KAMERA: Fler pixlar och fotolampa på Sonyn. (2-5)
SKÄRM: Två stycken på Motorolan. Den största är större än den på Sonyn. (3-5)
TEST: I Mobils tester vinner Sonyn (86%) över Motorolan (64%). (3-6)
STORLEK: Åh, Motorolan är så tunn och smidig! (4-6)
PASS- och PRATTID: Motorolan orkar mindre. 200h/210min motför Sonyns 400h/540min! (4-7)
FÖRKORTNINGAR: Mycket är lika på telefonerna, t ex WAP, GPRS och T9. Men bland andra förkortningar vinner Sonyn med högre versioner av Bluetooth och bättre överföring. Sonyn har också IR och HSCSD. Motorolan försökte imponera med sitt fyrband (Sonyn har trippelband), men det tror jag inte jag bryr mig om alls. (4-8)

1 Comments:

At 22 april, 2006 22:44, Anonymous Anonym said...

Köp 810:an. Den är snygg. Har en själv och är supernöjd.

 

Skicka en kommentar

<< Home