Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

onsdag, juni 07, 2006

Min blogg fyller ett år

Några siffror
1 - Lordis placering i ESC. Hard Rock Hallelujah!
1,5 - Antal promille i blodet på Pasi på annandagssnatten.
2 - Antalet sedda säsonger av Veronica Mars.
3 - Antalet bröllop jag bevistat.
5 - Antalet ovanor som listades i ett inlägg.
7 - Fortfarande samma antal glaslock i kastrullskåpet.
8 - Det nya antalet ben på vår divansoffa.
10 - Antalet lakritssorter på min topplista.
12 - Antal rökfria månader under året. Nu 44 in alles.
13 - Petter Hanssons nummer i svenska landslaget under stundande VM.
26 - Antalet kleggburkar i vårt kylskåp.
35 - Totala antalet levnadsår jag kommit upp i så här långt.
36 - Största antalet vunna dollar i en freeroll.
50 - Antalet spottade nummerplåtar.
58 - Mankhöjden i centimeter på den numera "fullvuxna" Mysak.
59 - Antalet joggingrundor under året.
61 - Antalet sidor i mitt exjobb.
85 - Antalet bloggposter.
143 - Antalet nya bilder på Christian Slater på Wireimage. Totalt 1309.
800 - Modellnumret på min nya mobil (W800i från Sony Ericsson)
3310 - Modellnumret på min gamla mobil. (Nokia)

Övrigt
Även om jag gläds åt att Petter Hansson blev uttagen till VM-truppen så är jag som söderhamnare ändå lite stoltare över Sofie Becker som under mitt första bloggår tog sig till final i Floor Filler. Vilken härlig hälsingestinta!

Jag har inte podcastat något. Min dator visade sig vara lite för kraftlös för att dribbla ordentligt med både musik och prat.

Mysak har blivit könsmogen och är långt mindre hundrädd. Han går på dressyrkurs och kommer bra överens med de andra och kan numera utan problem lyfta på benet både här och där under sina promenader.

I bandyn tog sig Broberg till kvartsfinal (åkte ut mot Västerås) medan Derby trillade tillbaka ut ur allsvenskan. Bättre lycka nästa gång!

Sådär, nu kan jag höja blicken igen och skåda framåt istället.
Dags för ännu en härlig sommar och ett nytt härligt bloggår!