Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

tisdag, augusti 30, 2005

Bordkavaljerer

Jag bevistade ett bröllop i helgen och som vanligt när jag följer med sambon på bröllop så placeras jag bredvid någon form av bandmedlem. Första gången, i Uppsala, hamnade jag bredvid själva Adolf i Adolf & the Hitless. En stor ära. Bandet finns inte längre, inte ens på nätet, men skapade hits som "Magsjuk i Marocko" och "King av Päss". Nästa gång hade jag keyboardisten i MS Roej som bordskavaljer och nu i lördags var det dags för en gitarrist, denna gång hemmahörande i Umeåbandet Shit & Corruption Incorporated.

En av sambons vänner gifter sig nästa månad också. Det borde vara en trummis eller basist på tur. Jag har redan förberett mig med lite icebreakers.

-Har du hört om basisten som var så dålig att till och med sångaren märkte det?

-Mamma, när jag blir vuxen ska jag bli trummis!
-Men lille vän, du kan inte göra både ock.