Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

torsdag, augusti 11, 2005

Intryck från norr

Norrlandssemestern tog oss tur och retur till Jämtland med ett kortare och ett längre stopp i Söderhamn i förbifarten. Under resans gång varvades nytta med nöje och först hade vi nöjet att gå på grillfest hos V i hennes stuga. Sedan gjorde jag nytta genom att ge mig ut på de jämtska myrarna i jakt på hjortron medan min sambo lade golv.


Jag fick ihop några kilo under mina två varv runt den närmaste lilla tjärnen och den fina mygghatten hann jag både tappa och lyckosamt återfinna.

Efter detta belönade vi oss med en allsångskväll. Min väninna A brukar åka långt för att krama hobbitar, men själv tycker jag det är bättre att åka kortare och krama större kändisar (ja, till omfånget alltså) eftersom man då möjligen kan se liten och nätt ut för omväxlings skull.


HP Burman släppte 1994 "En gycklares avsked" och från den framförde han "E jamtlannstaus". Det var svårt att förstå texten, men det är en väldigt vacker visa :)

När jag återvände till hem i Söderhamn lade jag också ett golv!


När golvet var klart behövde jag lite hjälp med att såga hörnen på golvlisterna och på Obs! frågade jag därför efter en "geringslåda". Expediten skrockade förnöjt att sa att såga snett kunde han minsann göra utan låda. Världen är full av vitsiga människor.

Efter golvläggandet, gräsklippning, två pokerkvällar, en kräftskiva, en filmkväll (med U, T och hans bror J), ett femtonårskalas och en massa Mysakbus så for jag åter hem till sambon som varit hundvakt åt Zingo under veckan.