Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

torsdag, juli 06, 2006

Kottfångare

Eftersom jag aldrig haft några problem med pronation, onda knän eller benhinnor så är jag inte så insatt i det här med löparskor. Jag brukar välja ett par som känns sköna, lätta och "stunsiga" och sedan springer jag i dem tills de går sönder eller tappar "stunsen", varvid det är dags att köpa nya igen.

De jag använder idag har en feature som jag hittills aldrig stött på tidigare. Under hälarna är de utrustade med en kottfångare!



Fördjupningen under hälen är tillräckligt djup för att med lätthet förvara en eller två tallkottar och den finurliga avsmalande designen gör att kottarna kilar fast och sitter fast stadigt när de väl fångats.

Så länge jag befinner mig i det mjuka barkspåret stör faktiskt kottarna inte så mycket, utan oftast nöjer jag mig med att "skörda" kottarna efter springturen. Ganska ofta följer kottarna med hela vägen hem till lägenheten. Hade vi haft en öppen spis hade det kanske till och med varit praktiskt. Kott brinner bra.