Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

fredag, juni 30, 2006

Lunchkontraster

Idag intager jag min egen hemlagade lunch i lägenheten, alldeles ensam. En klar kontrast mot två föregående dagar då jag åt ute i sällskap med två olika lunchkamrater.

Dessa två luncher var också kontraster, på ett annat sätt. Först blev det en sorts tjänstemannalunch på Borensbergs Gästgivaregård och sedan en sorts arbetarlunch på Max.

Till den finare lunchen åkte jag buss och fick äta ankbröst medan det pratades om rätt allvarliga saker och till den andra fick jag cykla, äta kycklingburgare och prata om lättsammare saker som mobiler och dressingar.

Var sak har sin plats heter det. Det måste få finnas plats både det allvarliga och det tramsiga här i livet, för à la carte och snabbmat, för bussar och cyklar och för sällskap och ensamhet.

Men det är förstås betydligt finare vid Motala Ström än i Torvinge industriområde...


Vy från Gästis i Borensberg


Vy från äldsta Max i Linköping