Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

fredag, april 06, 2007

Klipskt

När jag var hemhemma i julas så fick jag en betald tid hos frissan i julklapp. Jag klipper mig nämligen inte gärna hos frisör, vilket är något min släkt därhemma har svårt att förstå.

Men jag tycker ju det är rätt onödigt med frisörbesök. Det kostar jättemycket och dessutom växer ju håret ut så snabbt igen.

Dessutom tycks en ny frisyr alltid betyda en massa extra jobb varje dag. Förmodligen inget problem för folk med tjockt hår med självfall som automagiskt stunsar upp sig så fort det torkar, men för mig tycks nya frisyrer alltid kräva nytt schampoo ("för att framhäva dina highlights"), eller balsam ("för att dina slingor/din permanent inte ska få ditt tunna hår att bli som tuggummi") och sedan tillkommer mousse, spray och fönandet för att få mina stackars hårstrån att ligga där det är tänkt. Sånt tar tid, och pengar.

Det man tycks riskera när man väljer att behålla sitt raka, långa, lättskötta, råttfärgade hår rakt, långt, lättskött och råttfärgat, är att folk tycker man är tråkig. Fast jag får ju en massa frisörpengar och frisyrtid över att göra roliga saker med, så det kanske jämnar ut sig?

Karin Ahlborg skriver här om fler anledningar till att välja bort frisörbesöken!

3 Comments:

At 08 april, 2007 23:07, Blogger Citronen said...

Wow!
Lollos Nyhetsblogg har vaknat igen.
;P

 
At 09 april, 2007 00:23, Blogger Loyce said...

Att vara mammaledig har sina fördelar :)

 
At 16 september, 2007 20:47, Anonymous Anonym said...

Mycket bra...

 

Skicka en kommentar

<< Home