Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

fredag, september 16, 2005

Spel på nätet

Häromdagen gjorde jag en lyckad insats i en freeroll och vann 36$. Jag spelar på Expekt och där finns det dagliga gratisturneringar och jag gillar när man har chansen att vinna riktiga pengar utan att riskera att förlora något.

Imorgon är det Lottos 25-årsjubileum, men 25 miljoner extra i potten. Även där deltager jag gratis eftersom Svenska Spel är snälla nog att ge nystartade internetkunder ett litet startbidrag.

Det är trevligt med spelkonton. Jag har även ett hos ATG. Med ett spelkonto på internet kan man spela hemifrån, man behöver aldrig vara orolig för att missa en vinst eftersom de sätts in automagiskt på spelkontot och man kan bevaka sina spel via email. Teknikens under.

Man får vara försiktig bara så att inte lättillgängligheten och avsaknaden av riktiga prassliga pengar och kuponger gör att man spelar bort för mycket pengar. Men är man lika snål som jag är det ingen större risk :)