Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

söndag, september 11, 2005

Helgens premiärer

Här är det är inte fråga om några biopremiärer eller andra galatillställningar. Biopremiärpubliken är nämligen för många för att vara ordentligt tysta, för unga för att skratta på samma ställen som jag och ofta är de för partysugna och sociala för att orka koncentrera sig en hel film. När det gäller andra premiärer kan man säga att det är min ovilja mot att klä upp mig och ägna mig åt att konversera artigt och opersonligt om saker som inte intresserar mig som sätter stopp. Det, eller det faktum att jag inte får några inbjudningar.

Mina premiärer är istället saker som jag själv utsatt mig för för första gången. Den här helgen deltog jag i mitt första fotomaraton, spelade Kablamo för första gången och gick på min första kattutställning.

Att ta åtta bilder med systemkamera utifrån åtta olika teman på åtta timmar var väldigt roligt. Eftersom jag vid ett tillfälle blandade ihop ordningen på bilderna så minskade chansen till en helikoptertur över Linköping (förstavinsten) från 0,1% till närmast noll, men det var en trevlig dag :)

Kablamo är ett spel som bygger på rysk roulette, där alla laddar sin revolver med olika mer eller mindre konstiga kulor och sedan försöker låta bli att skjuta sig själva. Man behövde vara närmast en minneskonstnär för att ha full koll, men det var ett rätt spännande spel.

Kattutställningen var enbart för Ragdolls och de söta katterna satt i burar, hölls upp i luften eller stod på bord, medan det avgjordes vilken katt som var finast. De var såklart helt fel ute eftersom min kompis katt inte vann det hela. Iofs har jag sett den katten vara lite mer tillfreds med livet än just idag.

"Någon gång ska vara den första", brukar man höra ibland. En rätt konstig sak att säga egentligen. Om man till exempel aldrig bloggat under sitt liv så blev ju inte "någon gång den första" alls och om man har bloggat är det ju löjligt oprecist att säga att "någon gång var den första" eftersom det alltid bara kan vara den första gången som var den första...

Om någon timme är det dags för ännu en premiär. Höstsäsongens första volleybollmatch kommer bli högeligen intressant eftersom vi för första gången spelar i Korpens division II istället för III.