Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

torsdag, juli 07, 2005

Månadsjubileum

Till skillnad från alla veteranbloggare som gärna berättar för världen att deras blogg minsann existerat i all evighet, eller åtminstone redan innan det fanns s.k. weblogs alls, så sticker jag själv inte under stol med att min blogg bara funnits i exakt en månad. Jag må vara ohipp, men jag är inte oärlig. Månadsjubileumet firas genom lite uppdateringar på sakerna som jag hunnit dryfta så här långt.

Först fick ni se en bild på Mysak. Han tål att tittas på, så här kommer han igen. Pappa funderade så länge på hur han skulle gå till väga för att vänja valpen vid hundburen, att Mysak tröttnade på att vänta och gick och lade sig för att sova :)


Posted by Picasa

Idag firar jag 33 månader som rökfri. Virtanen röker förmodligen lika mycket som vanligt, men vi förlåter honom för han kommer vara på samma konsert som jag ikväll och tänker "gråta som ett skört barn" om Lundell spelar "Håll mig".

Tjejerna som spelade EM-fotboll i Sveriges färger förlorade semifinalen mot Norge med 2-3 och den spännande matchen såg jag i Spanien. Den snälla personalen på Rocky's i Nerja lät oss duka upp ett bord mitt framför deras projektorvägg.

Wireimage håller fortfarande stilen och har lagt till fler bilder på Christian Slater. Han fastnade senast på bild när han bevistade gitarrtillverkarna Gibsons nittioårsjubileum för Les Paul.

Jag letar just nu efter bil 025.

Har läst Isprinsessan av Camilla Läckberg. Lite pratig, men trivsam även den.

Någon radiosändning har jag ännu inte fått till, men sambon har riggat en inspelningsutrustning vid mitt skrivbord så det ser ut som Nilecity här nu.

Tomas Johansson åkte ut i Wimbledonsemin efter en synnerligen stark insats mot en övertygande Andy Roddick. Roddick i sin tur var chanslös mot Federer i finalen.

Har sett båda Barnaby så här långt. Småtrevligt som vanligt, men varför måste det vara så mycket övernaturliga vibbar? Jag efterlyser färre häxor, inga medium och istället fler skvallrande tanter i lustiga hattar, gamla trädgårdsmästare och fler koppar te.

2 Comments:

At 07 juli, 2005 13:04, Blogger Fredrik Persson said...

Skulle man kunna säga att fler koppar te, är din kopp te?

 
At 07 juli, 2005 13:57, Blogger Loyce said...

Utan tvivel :) Tänker faktiskt precis nu gå ut och handla te!

 

Skicka en kommentar

<< Home