Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

tisdag, juli 05, 2005

En dag så vänder det...

Ordspråket säger ju att den friske har många önskningar, medan den sjuke bara har en. Det stämmer väldigt bra, även vad gäller så triviala sjukdomar som min senaste förkylning som nu äntligen börjar släppa taget. Helt plötsligt finns det en massa saker att se fram emot och en massa små fåniga saker gör mig omotiverat överlycklig!

Saker att se fram emot: Sin City på bio ikväll, Garden Stateutomhusbio imorgon, Lundell i Bergs slussar på torsdag och snart blir det semester med sambon både norrut och söderut.

Småsaker som gör mig glad: Morotsmarmelad (med smak av hjorton och whiskey :) som min kära svärmor enligt en trevlig tradition köper åt mig vid varje besök, mitt nya pocketbokfodral (en fullkomligt underbart onödig pryl som omvandlar din pocketbok till en sorts filofaxliknande tingest som ger en härligt gedigen feeling), samt min breda platta randiga tygklocka som jag köpte i Spanien.