Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

fredag, juni 10, 2005

Bil: 020

På väg till biblioteket idag stötte jag på ett studenttåg. En härlig stämning med mycket tutande, falsksång, vita mössor, blommor, ballonger och traktorer. Jag har inte sett så mycket energi och livslust på samma gång sedan jag såg min yngsta systerdotters hiphopgrupp dansa till E-Types Paradise.

Övriga trafikanter som gjort fel vägval och fastnat i denna långsamt framåtskridande kakafoni av ljud såg mindre glada och energiska ut. En av bilarna bar numret 020. Synd om föraren som kanske blev sen tillbaka till jobbet efter lunchen, men tur för mig som gärna bockar av ännu en nummerplåt i min uppräkning.

Platespotting.com kan man få hjälp att hålla reda på hur långt man kommit i sin nummerplåtsjakt. Där finns även reglerna för hur platespotting bör gå till och man kan få spottingstatistik och även en skattning på när man tros nå fram till 999. Tydligen bör jag själv vara klar endast några få dagar efter jag fyllt 52 år.