Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

måndag, juni 13, 2005

Packvetenskap

Snart bär det av till Spanien och under lång tid har jag skrivit listor på saker som ska med och saker som måste göras innan resan. Jag representerar den ena skolan vad gäller packande - den som börjar alldeles för tidigt och och är klar långt innan avfärd och ändå är orolig för att jag glömt något viktigt.

Min sambo tillhör den andra skolan. Där väntar man tills man ska åka och rusar då runt i lägenheten och slänger ner saker i väskan som ser användbara ut. Man oroar sig sällan eller aldrig för att man glömt något. Det finns fördelar och nackdelar med båda skolorna.

Iår uppvisar dock min sambo små tecken på att hans packningsbeteende håller på att ändras. Han konstaterade igår vemodigt att han ska ha både pass, EU-kort och reseförsäkringsintyg med sig den här gången och man ser hur sorgligt det är för honom att ta farväl till ynglingen som var osårbar och liftade genom hela Europa utan papper.

Men han behöver inte vara så ledsen, för förändringen går faktiskt rätt långsamt. Det syns tydligt på resten av packningen. Vi åker ikväll och på resväskan som jag burit upp åt honom ligger hittills bara ett neonfärgat cyklop.

1 Comments:

At 13 juni, 2005 11:48, Blogger Fredrik Persson said...

HAHAHA!!!

Jag skrattade så jag grät när jag läste det här!

Ett cyklop... obetalbart. Nåja, eftersom jag nyss satt på ett ganska tråkigt möte så skrev jag faktiskt ned en lista på vad jag behövde ha med mig.

Den som aldrig rest med bara tandborste borde någon gång prova det, och den som BARA reser med enbart tanborste borde någon gång prova att packa mer. Så att man vet vad man missar. Sen är det bara att fortsätta med det som känns bäst!

 

Skicka en kommentar

<< Home