Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

lördag, november 15, 2008

Ny mobil - Utan abonnemang

Har undersökt huruvida det skulle gå att tjäna lite pengar på att köpa min nya mobil med abonnemang. Jag har ju alltid använt kontantkort, och därför alltid köpt mina mobiler (två stycken så här långt!) kontant och till fullpris, men det verkar ju lockande att få sin mobil för 399 kronor eller kanske endast 1 krona.

Hur jag än räknade så blev det en förlustaffär att binda upp sig med ett abonnemang och då räknade jag ändå på att de pengar jag inte behöver betala kontant för mobilen kan stå kvar på Marginalen och förränta sig. Nuvarande sparränta där utan några som helst tillkrånglade villkor är 5,25%. Men det hjälper föga.

Idag var jag på Elgiganten och klämde och kände lite på W760i och C905, men jag blev inte så mycket klokare av det.