Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

söndag, november 09, 2008

Ny mobil - Märket

Dags igen att köpa ny mobil. Min Sony Ericsson W800i från våren 2006 har gjort sitt.

Helnöjd med Sony Ericsson och de problem som jag har haft med åttahundran kan nog alla härstamma från det dopp i en tillbringare med lättdryck som jag utsatte den för för ett knappt år sedan. Det blir alltså en ny Sony Ericsson-telefon och detta då av tre anledningar. Det är lämpligt att känna igen sig i funktioner/navigering, jag har varit nöjd med den Sony Ericsson-telefon jag har nu, samt att jag har en del kringutrustning som duger ett tag till.

När man valt märke tror man att det rimligtvis inte kan finnas så många mobiler att välja på, men då tror man fel. Om jag utgår från att jag vill kunna lyssna på radio och musik, ta kort, prata i den, surfa med den, så har jag 27 telefoner att välja på. Det blir till att ta ställning i fler frågor. Så roligt sånt här är!