Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

tisdag, september 20, 2005

Izzard på Cirkus

För att hedra världens främsta ståuppare och allas vår action transvestite var till och med undertecknad uppsnoffsad när jag gick på hans senaste framträdande i Stockholm. Med höga klackar och målade läppar kände jag mig inte helt som mig själv och funderade lite på om omvärlden letade efter mitt adamsäpple. Eddie Izzard däremot var inte alls uppsnoffsad på samma sätt. Efter att uppvärmarna Magnus Betnér och Johan Glans klivit av scenen jazzade han in på scenen med skägg, jeans, mjuka skor och en lila kostym. På frågan ”Aren’t you supposed to be in drag?” svarar han såklart med ett vänligt “Shut up, you nazi” så vi vågade förstås aldrig fråga :)

Vi satt väldigt nära scenen och det kändes väldigt gemytligt. Även om showen ibland tappade fart så skrattade jag flera gånger så tårarna rann. En fluga landade vid ett tillfälle på hans hand, vilade ett tag och flög sedan iväg, vilket gjorde Izzard tillfälligt mållös, men det blev också ett bra inslag i showen. Han är faktiskt hur bra som helst!