Lollos Nyhetsblogg

Ett komplement till Lollos Nyhetsbrev. Rörigare, men kanske roligare?

måndag, augusti 20, 2007

En lista

Snodd från Enligt Min Humla

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
Fem stycker. Hem, garaget, cykelförrådet, cykeln och hemhem. Förut hade jag drivor med små nycklar som kanske gick till olika hänglås jag kanske hade kvar, men de är nyligen undanplockade från knippan.

Vilken svordom använder du mest?
Svär väldigt sällan, men det kommer ett ”jävla” emellanåt.

Äger du en iPod?
Nej, jag tycker min mobil duger bra.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Som småbarnsförälder kan vi ju kalla min väckarklocka för ”Bäbis”. Den är inställd på lite olika tider sporadiskt utspridda över natten och morgonen. Ja, och dagen och kvällen med.

Hur många resväskor äger du?
Två, men bara en som rullar. Min dotter har en mycket finare resväska än jag.

Var köper du dina matvaror ifrån?
WILLYS, och ibland från närbelägna Tempo.

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
O ja!

Vilken var den senaste filmen du såg?
Brick (2005)

Har någon av dina vänner barn?
Japp, flera har flera stycken.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Om det handlar om flera miljoner så skulle det bli ett fint hus vid vattnet.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja, särskilt när man var tonåring.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Heroes III i datorn. Always and forever?

Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk?
Chokladmjölk. Om det är egenblandad O’boy vill säga. Annars vanlig.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Pratat med min sambo och min femmånaders dotter så här långt. Och nej, inga hemligheter har dryftats än.

Använder du huvtröjor?
Ja, oftare än man kanske kunde tro. Den finaste står det BROBERG på.

Kan du vissla?
Det har jag kunnat sedan jag var 4 år. Kan inte alla vuxna vissla?

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Ja, det var någon gång vi satt i rådhustrappan med resten av skolan. Minns inte vad vi ville.

Vem var den senaste som ringde dig?
Min sambo ringde hem från Stockholm när han var där i helgen. Han var på svensexa.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Sure, men jag tror de oftast har bättre saker för sig.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Nej, bara på jularna. Numera däremot blir det en hel del tecknade långfilmer.

Hur många syskon har du?
En storasyster som är mindre än mig.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen, men Real Genius låg bra till ett tag.

Äger du några band-t-shirts?
Juppers. Mest hårdrock, åsså Bruce, Lundell och Winnerbäck såklart.

När flög du senast?
Sommaren 2005. Hamnade i Spanien.

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
Fyra. Fast vårt köksbord är fyrkantigt.

Läser du för skojs skull?
Ja, jag har nämligen examen nu och slipper läsa för att man måste.

Pratar du några andra språk?
Ja, engelska. Min franska är urusel.

Diskar du din egen disk?
Ja, i diskmaskinen.

Har du gråtit offentligt?
Ja, det har hänt.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär. Bärbara är för små och fippliga att hålla på med.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Med spädbarn hemma lär man sig nya saker hela tiden. Visste ni t ex att man aldrig kan smyga ut ljudlöst ur ett rum efter att barnet somnat? Man sparkar alltid till någon leksak, trampar på en speldosa så att den startar eller så knarrar dörren i 90 dB.

Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
Nope.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej, men det skadar inte om han erbjuder sig betala ibland.

Kan du kasta macka?

Ja, men den plumsar oftast i efter bara några få studs. Bara riktigt bra stenar kan jag få att rippla iväg sådär snyggt som det är tänkt.

Skulle du någonsin kunna tänka dig att dejta någon med mycket tatueringar?
Ja, om min sambo fick för sig att skaffa många tatueringar.

Har du en blogg?
Japp, flera stycken.

Vilket var ditt favoritämne i gymnasiet?
Alla ämnen hade sina bra och dåliga sidor. Mest skratt blev det på fysiklabbarna.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor.

Gillar du din boendesituation?
Ja, den blir stadigt bättre.

Vilken är din favoritfrukt?
Ananas.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej, jag ammar.

Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
37

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja.

Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
Människorna i Corren som är skuldsatta och inte kan byta lägenhet. Vad gör dom i tidningen? Vad är nyheten? Det är väl ingen rättighet att få byta lägenhet om man inte har råd?

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Min mor tyckte nog bara det var fint.

Gillar du senap?
Ja, Johnnys senap till korv.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Been there. Done that.

Sover du på sida, mage eller rygg?
Sover helst på sidan, men längtar efter graviditet + amning efter att kunna sova på mage igen.

Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej, men handlat ett par simbyxor till min bäbis på Tradera.

Tycker du om att krama folk?
Nej, kramas gör jag helst bara med min sambo, barn och hundar.

Skulle du säga att du är trendig?
Inte på en fläck.

Äger du en digitalkamera?
Vi har en ”i familjen” som det heter. För att dokumentera bäbisens framfart så släktingarna på annan ort kan följa med i svängarna.

Om någon som du inte var intresserad av bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?
Jag skulle bli förvånad om någon bjöd mig på en dejt.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Någon av ewokerna, eller möjligen R2D2.

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Om man är hundmänniska och läser James Herriot’s Dog Stories rinner det tårar mest hela tiden.

Tycker du att du är attraktiv?
Nä, det var länge sedan det.

Vad är du allergisk mot?

Rött färgämne, höga sopraner och motorsport.

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Nä, borde man det? :D

Vad skulle dina barn heta, pojke & flicka?
Primus & Alice

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
”Stäket med kapellet och alla dess reliker. Det beslutet har”

Vad har du på dig?
Khakishort och blålila batikinfluerad T-shirt (Bruce Springsteen 2003)

Vad var den senaste musik du lyssnade på?
Någon läspande rappare på RIX FM.

1 Comments:

At 13 september, 2007 00:16, Blogger Citronen said...

Alla vuxna kan inte vissla.
Nu kan jag väl knappt kalla mig vuxen men med 37 år fyllda så är jag nära.
Jag kan göra ljud men inte vissla och aldrig kunnat.

 

Skicka en kommentar

<< Home